Intact Denmark – Forening mod omskæring af børn

– fordi både drenge, piger og interkønnede børn har ret til beskyttelse mod kønslemlæstelse

Berlingske om omskæring: Jeg kan huske den kolde saks mod min penis som var det i går

Skriv en kommentar


Skærmbillede 2016-06-05 kl. 10.21.48

Ayhan Al Kole er læge, han er blevet omskåret mod sin vilje og kræver nu et stop for omskæringer af raske børn.

»Jeg kan huske, at jeg stod i vinduet og kiggede ned. Manden med kufferten. Det kaldte jeg ham. Da han kom ind i stuen, begyndte jeg at løbe rundt som en hovedløs kylling, for jeg ville ikke omskæres. Min far og mor var der, og min barnepige, som holdt mig fast. Min mor måtte forlade rummet, fordi hun ikke kunne holde mine skrig ud,« fortæller han.

Læs hele Ayhans beretning i Berlingske Jeg kan huske den kolde saks mod min penis, som var det i går

Andre indlæg af Ayhan Har Folketinget berøringsangst overfor penis?

Bliv medlem af Intact Denmark – det koster kun 100 pr. kalanderår

Forfatter: Lena Nyhus (@iqvixen / Twitter)

Passionate defender of human rights, & children's rights (the same thing, really), bodily integrity and secular humanism. Founder and Chair of 'Just a Snip' - against genital mutilation and Intact Denmark - Forening mod børneomskæring.

Kommentér

