Intact Denmark – Forening mod omskæring af børn

– fordi både drenge, piger og interkønnede børn har ret til beskyttelse mod kønslemlæstelse

Kære forældre – hvor er min forhud?

Skriv en kommentar


Skærmbillede 2014-03-04 kl. 13.44.53“Det lader til jeg slipper for komplikationer, men hvorfor overhovedet skabe risikoen for komplikationer? Jeg kan ikke bestemme over folks suveræne subjektive mentalitet, men jeg opfordrer til ikke at omskære jeres børn.

I den moderne verden, som jeg tager stilling til, er jeg sikker på man kan være jøde med forhud og muslim med forhud – specielt taget i betragtning, at omskæring ikke er foreskrevet i islam.”

Skriver den 25-årige jurastuderende Nima Zamani i dag indlægget Kære forældre – hvor er min forhud? i Politiken.

Nima Zamanis indlæg har nogle påfaldende lighedspunkter med den gribende kronik af Intact Denmarks næstformand Leo Milgrom, som Poltiken bragte d. 28. juli 2012 Kan du give mig min forhud tilbage?

Leo Milgrom spørgsmål var rettet til overrabbiner Bent Lexner, der aldrig svarede, siden fik Leo dog leglighed til at drøfte spørgsmålet grundigt med sin mor. Det stærke møde er skildret i udsendelsen DR2 Undersøger: Omskåret mod sin vilje.

BLIV MEDLEM AF INTACT DENMARK – det koster kun kr. 100,-

Forfatter: Lena Nyhus (@iqvixen / Twitter)

Passionate defender of human rights, & children's rights (the same thing, really), bodily integrity and secular humanism. Founder and Chair of 'Just a Snip' - against genital mutilation and Intact Denmark - Forening mod børneomskæring.

Kommentér

